איך נזהה ארונות הזזה טובים באמת

ארונות הזזה מצוייצרים בדרך כלל בארץ אך זה לא דבר נכון לגמרי להגיד, את הארון הפנימי מייצרים פה בארץ, אך את מנגנון דלתות ההזזה מייבאים לרוב מחוץ לארץ. ופה החלק החשוב, בדרך כלל כשאר מדברים על ארון הזזה איכותי אז אחד מהדברים הכי חשובים באיכות הארון הוא מנגנון ההזזה שלו.

 

ארונות הזזה מורכבים כמו כל ארון רגיל, חלקים פנימיים ודלתות, כאשר מדברים על איכות הארון חייבים להתחשב בכמה מרכיבים. הראשון הוא סוג העץ, ארון איכותי יורכב מעץ מלא ואיכותי. כמו חן איכות העבודה היא חשובה מאוד ולעיטים העץ איכותי אך העבודה לא, כדי לזהות עבוד מקצועית וטובה יש להסתכל על הפרטים הקטנים, החיבורים הליטושים וייציבות הארון. עוד פרמטר חשוב אם לא החשוב ביותר הוא חומרי הפרזול ומנגנון ההזזה.

 

סוגי המנגנונים מתחלקים לכמה סוגים. הסוג הראשון הפשוט ביותר הוא מנגנון פנימי, אפשר לזהות די בקלות ארון הזזה עם מנגנון כזה כיוון שהמסילות הן בולטות לעין והדלת שוחה בתוכן, זה יראה בדיוק כמו שזה נשמע כאשר שני פסי מתכת מסוג אלומיניום יקיפו את הדלת מצידה החיצוני והפנימי. לבעלי תקציב נמוך יחסית הארון הזה יכול לשמש פתרון מצויין אך יש לשים לב שמנגנון ההזזה אינו מחובר לעץ עצמו אלה לפסי האלומיניום. לעץ יש נטייה לאבד מהחוזק שלו לאחר כמה שנים וזה יכול ליצור בעיית יציבות של הדלתות.

מנגנון בתוך מסגרת אלומיניום, בדרך כלל יגיע עם טריקה שקטה דבר שיבטיח את שימור הארון וחיבוריו. כמו כן גם מסגרת האלומיניום שתכיל את המנגנון תשמור על הדלתות יציבות והחיבורים איתנים מול פתיחת הדלתות וסגירתם.

 

מנגנון רחף הוא הסוג השני והוא מנגנון רחף, הדלתות יראו כאילו תלויות באוויר, בדרך כלל הארון מגיע עד התקרה ויוצר מראה אחיד ואלגנטי. ארונות הזזה עם דלתות רחף יחסכו גם במקום שהרי הדלתות הם מחוץ לארון ולא בתוכו.

 

הסוג השלישי והאיכותי ביותר הוא ארונות הזזה עם מנגנון מישור אחיד. אלא דלות שיפתחו שימשכו החוצה כאשר נפתח אותם והם ברמה אחרת מעל כולם, המנגנון הוא מתקדם ביותר ויש לבדוק אותו טוב לפני שקונים.

 

כאשר בוחרים את הארון אסור להסס וכדאי לפתוח ולסגור אותו כמה פעמים, למשוע אותו, לחוש אותו ולהבין האם זה מנגנון איכותי או לא. כמו חן אחריות רבת שנים0 תמיד יכולה להרגיע את נפשינו ולהסיר את חששותינו.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *