איך לעצב מטבח – טיפים שלא ידעתם עליהם

המטבח הוא החדר החשוב ביותר בבית, גם מבחינת עיצוב הבית וגם מבחינת מה שהוא מייצג. בלי המטבח אנחנו לא יכולים להתקיים ואין ספק שזה אומר הרבה על האמירה והתחושה שהוא משליך על שאר הבית. היום המטבח הוא לא מקרר ושולחן אוכל זנוח עם דלת כניסה לחדר אלא מקום פתוח שמהווה חלק בלתי נפרד מהעיצוב הכולל של הבית. איך בוחרים מטבח שהוא גם יפה ומעוצב נכון וגם פרקטי ונוח לשימוש?

השלב הראשון הוא להוציא דף ועט ולהתחיל לתכנן את המטבח שלנו כמו שאמורים לעשות, לרשום ימוקמו הדברים הבאים, התנור, הכיריים, המקרר, המיקרו ומשטח העבודה שלכם המקום שבו תחתכו ירקות ותכינו תבשילים. לאחר מכן עברו גם על הדברים היותר קטנים, כמו בלנדר או מעבד מזון, כמו כלי שיש וכולי… יכול מאוד להיות שכאשר תסיימו תראו שאין מספיק מקום לכל דבר ואולי צריך תכנון מחדש. שימו לב שאתם תחשבים גם ב " משולש הקדוש" שהוא הכיריים התנור והכיור. את הכיור אפשר למקם מתחת לחלון, בימים חמים חלון פתוח יכול להיות פתרון נפלא וגם לרגעים שהכיור מלא ומוציא ריח לא ממש טוב החלון מעליו יכול להעביר אותו במהירות.

ארונות המטבח בערב היו מקבילים לארונות התחתונים, כלומר בכל מקום שיש ארון תחתון היה גם ארון מעליו, היום לא נהוג לעשות כך בעיקר בגלל העומס שזה נותן למראה המטבח וגם בגלל שלא צריך כל כך הרבה ארונות, לכן בחרו חלק מסויים במטבח ותקבעו ששם יהיו הארונות העליונים. לגבי גובהם של הארונות הדעות משתנות וזה מאוד תלוי בעיצוב של המטבח, אני מעדיפה ארונות שמגיעים עד התקרה בגלל האבק שמצטבר אם הם פחות גבוהים מזה.

השיש הוא חשוב מאוד וכדאי להשקיע בשיש איכותי, הנפוץ ביותר כיום הוא שיש מאבן סינטטית שקלה מאוד לניקיון ומגיע בשלל צבעים, שמו הוא אבן קיסר. היתרון הגדול של השיש הזה הוא שהוא אינו צובר לכלוך ומשתנה עם השנים כמו שיש מאבן טבעית.

את התאורה יש לקבוע קרוב לתקרה, כמה שיותר צמוד כל שהאור יתפזר מצורה שווה. אופציה נהדרת היא לקבע תאורה מתחת לארונות המטבח העליונים כך שמשטחי העבודה יהיו מוארים וזה גם יוסיף ליופי.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *