מחבת פסים

מחבת פסים הפך לכלי בישול עיקרי ונפוץ בשנים האחרונות כמאפשר בישול וטיגון בריאים יותר, אף ללא שימוש בשמן, ואפשרות לצלות על מחבת פסים מגוון רחב של מוצרי מזון ותבשילים ממגוון של תפריטים. מחבת פסים למעשה מאפשר קשת רחבה יותר של תבשילים לטיגון, לבישול ולאידוי עקב ייצור המחבת מחומרים שאינם פולטים רעלנים. בניגוד למחבתות אחרים מחבת פסים אינו נוטה להחליד ואיכותו נשמרת לשנים רבות.

שימושו העיקרי של מחבת פסים ידוע בעיקר לשם החלפת המנגל בחצר הבית או ביציאה לפיקניק. למעשה מחבת פסים בצליית בשר, עוף או ירקות אף ללא תוספת של שמן לא רק שמשחזר בדיוק רב את טעמי וריחות הברביקיו, אלא גם הופך את המנגל הביתי במטבח לבישול בריא יותר. מחבת פסים מונע את הצורך בשימוש בפחמים הידועים כמזיקים לגוף וכבעלי רעלנים ובייחוד אינם מומלצים לילדים. מחבת פסים החורך למעשה את נתחי הבשר בדומה לגריל הפסים הנמצא על המנגל, הופך את הברביקיו לנגיש יותר ואף יומיומי והוא נוח לשימוש למי שאין ברשותו חצר. מחבת פסים ניתן לשימוש גם בפיקניק באמצעות בישול על גזיה והוא חוסך את הטרחה והלכלוך בסחיבת פחמים או בהדלקת המנגל שכרוכה לעיתים במאמץ רב. קיימים גדלים רבים ושונים ברכישת מחבת פסים וכן חומרים שונים ממנו הוא מיוצר- שיש קראמי או טפלון, מחבת פסים הוא המחבת המועדף לשימוש במטבח אף בבישולים לכאורה כגון הכנת חביתה.

מחבת פסים הוא גם מצוין לשם צליית ירקות כגון חציל על האש, בצלים, גמבות, קישואים, שיני שום, עגבניות וכיוצא באלו מחבת הפסים מעניק לירקות את טעמם הקלוי על האש בדיוק רב ואף בטעם עשיר יותר מאשר בבישול על אש חשופה בתנור הבית או בשעת הבר בי קיו. מחבת פסים בעל שימושים רבים והוא חלק בלתי נפרד מכלי הבישול במטבח הבית ומתהליך הבישול והאירוח היומיומי ואף מוביל במגמת כלי הבישול במטבח הבריא. בנוסף מבחר מתכונים עשיר, טעים ומגוון מתאים למחבת פסים ולא רק בתחום בישול הבשר שיותר מזוהה איתו.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *