מטבחים מודרניים – השינוי באופנת המטבחים

כאשר חושבים על התפתחות עולם המטבחים ניתן לראות שמדובר באופנה משתנה כמו ביגוד, רכבים ואפילו סוגי איפור. כמו שבעולם אופנת הבגדים אפשר לראות איך כל שנה יש בגדי חדשים עם עיצובים משתנים, כך גם בעולם המטבחים. פעם המטבחים היו בעיקר מעץ משום שזה היה החומר הזמין להכנת מטבחים. לאחר מכן היו מכינים מטבחים בעיקר מאבן משום שיכולת ההישרדות והאחזקה של אבן ארוכה יותר. בשלבים מתקדמים יותר התחילו להכניס שיש ועוד כל מיני חומרים אשר הגימור שלהם מיוחד ומודרני יותר וכך נולדו המטבחים מודרניים. הרעיון של מטבחים מודרניים הוא חמקמק וערמומי משום שמדובר בסוג של שם קוד אשר יכול להיות רלוונטי להרבה סוגים של מטבחים מודרניים מכל מיני סוגים. יש מטבחים מודרניים אשר שמים יותר דגש על חמימות ביתית ויש מטבחים מודרניים אשר נראים יותר כמו סגנון נקי ומשורטט.

יש כאלה שהולכים עם ג'אנר מסוים של צבע – כמו למשל: הכל באדום או שהכל בנימה של הצבע האדום ויש כאלה ששמים דגש דווקא על ריהוט מסוג מסוים עם צבעים מסוימים. היתרון והחיסרון בסיווג מטבח כמטבח מודרני הוא שמדובר בג'אנר עמום מדיי ולא ממוקד ואז יכולות להיווצר בעיות של הבנה בנוגע לכוונה של מה שמבקש הלקוח מול מה שהסוכנות יודעת לייצר. יש חשיבות לבהירות שהלקוח יסביר מה הוא רוצה על מנת שהחברה שמכינה את המטבח תדע לקלוע ולכן בדרך כלל כדאי לבוא עם רעיון של מטבח שכבר קיים וממנו להתחיל להסביר את השינויים שרוצים או לחילופין להסביר ביחס לתמונה של המטבח הקיים מה רוצים ומה לא רוצים ולהתחיל לבדל את המטבח שרוצים ממה שרואים.

להיות איש עיצוב של מטבחים מודרניים זו מומחיות מורכבת משום שצריך גם להיות בעל חוש עיצובי וגם להיות מאוד פתוח לשינויי ורעיונות חדשים. המטרה היא לקלוע לרצון של כמה שיותר לקוחות ולהצליח לתת מענה לכמה שיותר סוגי עיצוב. מדובר על תחום מורכב אבל מאתגר אשר ניתן לשאוב ממנו סיפוק רב ולהתפתח לכיוונים שונים ומעניינים. מי היה מאמין שמתחום לכאורה כל כך צר אפשר לפרוח ככה

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *