מערכות ישיבה

מערכות ישיבה בהתאמה אישית לבית

מאז ומתמיד מערכות ישיבה היוו אתגר למעצבים אותן. מערכות ישיבה גם היוו אתגר לדיירים המחפשים לעטר ולשפץ את בתיהם ולהכניס בהם חיים חדשים. האתגר שבבחירת מערכות ישיבה נובע מכמה גורמים. ראשית כל, מערכות ישיבה הן לא קניה של "שגר ושכח". זו קניה ענקית של הרכיב אולי החשוב ביותר בבית: רכיב הישיבה שלכם. שנית, מערכות ישיבה עלולות לגרום לבעיות אם לא בוחרים אותן נכון. הן יכולות לגרום לצבירת אבק על הדפנות שלהן, ולהתנהגויות שונות בחשיפה לשמש, לקור ולחום. שלישית, מערכות ישיבה חייבות להתאים לעיצוב הבית, וזה משהו שכלל לא מובן מאליו וכלל לא פשוט ליישום מצד הדייר.

מערכות ישיבה המתאימות לבית שלנו – כיצד בוחרים?

מערכת ישיבה אינה קניה קלה, משום שהיא יכולה להיות מעור או מבד, בעלת גודל קטן או גדול, מכילה מקומות ישיבה ל- 3-4 יושבים או ל- 5 ומעלה. יש הרבה מאד פרמטרים שצריך לקחת בחשבון. לכן, טוב תעשו אם פשוט תיגשו לפורטל העוסק בנושא כמו מערכות ישיבה, ושם ניתן לסנן מערכות ישיבה מתאימות על סמך כמות היושבים, חומרי הייצור החיצוניים והחומרים הקשיחים המהווים את השלד של המערכת: לרוב הם יהיו עשויים עץ או מתכת. סינון זה הוא סינון מהיר אך מאד יעיל, בו תוכלו לצמצם משמעותית את מערכות הישיבה שאתם רואים למספר בר-מניה של דוגמאות ממנו תוכלו לבחור את המערכת המתאימה לכם ביותר.

בחירת מערכות ישיבה שלא גורמות לבעיות בביתכם – הכיצד?

ישנן מערכות ישיבה שעלולות לגרום לבעיות ישירות בבית שלכם. למשל אם יש לכם המון חלונות בלגיים, משמע שהחשיפה לשמש שהבית חווה היא אדירה ואנו לא נתפלא אם גם החשיפה לחום (אלא אם כן החלונות מבודדים ולא משפיעים על הבית ברובד זה). לכן, מערכות ישיבה חשוב לבחור על סמך העובדות. במקרה הזה, עור עלול להזיק משום שהוא יתקמט מהחשיפה לשמש ולחום. מאידך, אם הבית שלכם אינו מכיל טיח אקרילי, והחלונות אינם נהנים מהבידוד הכי טוב, משמע שכנראה חודר לכם אבק בכמויות סיטונאיות הביתה. במקרה כזה חלק לא מבוטל מהבדים מהם עשויים מערכות ישיבה עשויים לא להתאים ולצבור אבק שידרדר את מצבם. ישנם מעט סוגי בדים שאינם צוברי אבק, והם – ורק הם שיתאימו לבית מסוג כזה.

בחירת מערכות ישיבה מעוצבות – הכיצד?

מערכות ישיבה מעוצבות יש לבחור על סמך עיצוב הבית. אם זהו בית חדש, יש לבחור אותן על סמך המציאות שתכננתם לייצר בבית: כפרית, מודרנית, אורבנית או עתיקה. אם זהו בית קיים, יש לבחור מערכות ישיבה בליווי מעצב פנים – כך שהן תתיישבנה עם העיצוב הקיים ללא ניגודים ועיוותים מיותרים.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *