לשמור על הבריאות עם שינה טובה יותר – כך תבחרו מזרנים

שינה איכותית היא הבסיס שעוזר לנו להתנהל במיטבנו מדי יום. עם זאת, כמו שכל אחד מאיתנו יודע, לא מספיק לכבות את האור ולהיכנס למיטה כדי ליהנות משינה נוחה, רציפה ונעימה. אם גם אתם מתקשים לישון היטב או מתעוררים עם כאבי צוואר או גב, ייתכן שהמזרן שאתם ישנים עליו פשוט לא מתאים לכם. בשונה מריהוט רגיל איך בוחרים במזרן הנכון? אלה השאלות שאתם צריכים לענות עליהן:

  1.  האם אתם סובלים מבעיות גב? אנשים שמתמודדים עם כאבי גב שונים מתמודדים עם אי נוחות מדי יום, ושעות הלילה הן הזמן שלהם לנוח ולהירגע. כשהמזרן שלהם לא מאפשר זאת, התוצאה היא כאבים שתוקפים כבר בבוקר ומקשים על המשך הפעילות לאורך היום. כשמדובר במזרן שמיועד לשמור על הגב בתנוחה הנכונה, ההמלצה בדרך כלל תהיה לבחור במזרן קשה. עם זאת, אם הכאבים מתרכזים באזור הצוואר או שאתם מוצאים את עצמכם ישנים על אחד מהצדדים, העדיפו מזרן רך יחסית שיגרום לכתפיים לשקוע לתוכו ויתמוך בצוואר שלכם.
    מיטה
    בחירת מזרן נכון תסייע באורח חיים בריא
  2. האם אתם מתעוררים מכל תזוזה של בן או בת הזוג? מזרנים בעלי קפיצים מתחלקים לרוב למזרנים עם קפיצים מבודדים ולמזרנים שבהם הקפיצים מחוברים זה לזה. המזרן מהסוג הראשון מאפשר לכל אחד מבני הזוג לזוז ולנוע בלי להשפיע בצורה משמעותית על חלקו השני, ולכן מדובר בפתרון שמתאים לאלה שמתעוררים בכל פעם שבני הזוג שלהם מסתובבים או קמים מהמיטה.
     
  3. איך נראה בסיס המיטה שלכם? אם אתם רוכשים מזרן בנפרד מבסיס מיטה, זכרו כמובן לרשום את כל המידות לפני שאתם מגיעים לחנות או מזמינים אותו באתר. מדובר אמנם בנקודה שנראית מובנת מאליה, אבל מבצעים או הצעות מיוחדות עלולים להסיח את הדעת ולגרום לנו לגלות רק בבית שהמזרן והבסיס לא כל כך מסתדרים ביניהם.

  4. אילו מאפיינים נוספים יש בו? מזרנים רבים כוללים גם מאפיינים נוספים שמטרתם לשפר את איכות השינה. מזרני ד"ר גב למשל, כוללים בין היתר מזרנים בעלי שכבת לטקס טבעי, שמטרתה להפחית לחצים שמופעלים על הגוף ולאפשר לו אוורור שישמור עליו לאורך השנים.
    זוג במיטה
    בחינת מזרנים נכונים תסייע בקשר הזוגי
  5. מהי האחריות שמציעים בחנות? שאלו על תקופת האחריות ועל מה שהיא כוללת, ובדקו עם חברים שרכשו באותה החנות אם נאלצו להפעיל את האחריות ואם כן – האם זכו למענה מקצועי. מזרן הוא לא רכישה יומיומית אלא כזו שמבוצעת לעתים רחוקות, ולכן חשוב להימנע מלסגור עסקה בלי לקרוא את האותיות הקטנות. |

  6. האם הוא נוח לכם? גם אם המזרן שראיתם בחנות זכה לכל התשבוחות, נרכש על ידי חברים או בני משפחה ונמכר בחנות שאתם סומכים עליה – אם אתם מנסים אותו בחנות והוא פשוט לא נוח לכם, המשיכו לחפש. בדקו גם מה מדיניות החברה במקרה בו אתם רוכשים את המזרן אך מגלים כעבור מספר ימים שהוא לא מספיק נוח.

 

 

 

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *