עובדים מהבית? חשיבות בחירת הכיסא לעבודה מרובה

בתקופה בה יותר ויותר אנשים עברו לעבוד מהבית, חשוב לדבר על הריהוט שהם משתמשים בו. איך בוחרים כסאות מחשב לעבודה מהבית ולמה זה כל כך חשוב?

אחד מהיתרונות הבולטים של עבודה מהבית הוא היכולת לבצע את כלל המטלות בסביבה נעימה, רגועה ונטולת לחצים שמאפיינת משרדים עמוסים. שהרי אם להודות באמת, כל מי שעבד ממשרד מצא את עצמו חולם מדי פעם על עבודה בפיג'מה, בנוחות של הבית ומבלי להיות "על קוצים" בכל רגע. ואכן, חלק לא מבוטל ממי שמוצא את עצמו לפתע עובד מהבית – מממש את היתרונות שחלם עליהם, ויושב מול המחשב בפינת עבודה ביתית ומאולתרת.

היכולת לעבוד מכל מקום אכן מגיעה עם יתרונות משמעותיים, אבל כך גם עם כמה חסרונות שאסור להתעלם מהם. הבולט ביותר, שמשפיע על בריאותם של עובדים מבחינות רבות, הוא חוסר ההשקעה בעזרים שנמצאים ברוב המשרדים – החל משולחן עבודה נוח, דרך מסך מחשב גדול ועד לנושא של כסאות מחשב כמו במשרד. התוצאה? עובדים שיושבים על כיסאות שהביאו מהמטבח או מפינת האוכל ולא על כסאות מנהלים נוחים באמת, מפתחים הרגלי עבודה לא נכונים וגם מכאיבים.

כיסאות שאינם כסאות מחשב קלאסיים, גורמים להם להישען לאחור בצורה מוגזמת או לרכון קדימה בזווית שפוגעת בגב ובצוואר (וגם לא תורמת לבריאות העיניים). לטווח הקצר זה נראה כמו פתרון נוח, אבל מדובר בטעות. 

כיסא למחשב
חשוב להקפיד על כיסא נוח לשעות עבודה מרובות

הכאבים הנפוצים בהיעדר כסאות מחשב

נוסף לכאבים שמנינו, ישיבה על כסאות שאינם כסאות מחשב או כסאות מנהלים מובילה למגוון בעיות פוטנציאליות נוספות – שחלקן מופיעות תוך ימים ואפילו שעות ספורות, וחלקן עשויות להופיע רק בהמשך. כאבים כאלה הם למשל כאבי גב תחתון, שזקוק לתמיכה מרבית; כאבי ברכיים, כאשר אלה אינן יציבות על הקרקע בזווית המתאימה; וכאבי ידיים או כתפיים נוכח מאמץ לא טבעי של הזרועות.

צריך לזכור שכל עובד הוא בעל מאפיינים משלו, החל מהגובה ועד להעדפות שקשורות לזווית המתאימה, ולכן כיסאות רגילים ייכשלו בניסיון להוות פתרון נוח למשך שעות ארוכות. גם אם בהתחלה תרגישו שאתם מצליחים לעבוד עליהם כמו שצריך, תוך זמן קצר אתם עלולים להיתקל באי נוחות ואפילו ברצון לקום מהם באופן מיידי. וכשהבית הוא מלכתחילה סביבה שעמוסה בפיתויים והסחות דעת, אין ספק שמדובר במצב שלא רוצים להגיע אליו.

כסאות מנהלים – לשימוש גם בסביבה הביתית

כסאות מחשב וכסאות מנהלים ארגונומיים, מיועדים לפתור את הבעיות שהוזכרו וליצור סביבת עבודה מיטבית בכל מקום. בין אם אתם עובדים במשרד, בחדר העבודה שבבית או במטבח. ראשית, הם מגיעים עם מגוון פונקציות של כיוונון הגובה והזווית של המשענות, ולכן מונעים את ההתמודדות המעיקה עם הכאבים השונים. שנית, רובם מגיעים גם עם ריפוד בעובי המתאים, שנועד להעניק תמיכה לפלג הגוף התחתון, לאפשר ישיבה רציפה גם במשך זמן ממושך ולהעניק לגוף תחושה נעימה בזכות שימוש בבד נעים ונושם. 

מאחר שחלק גדול מהם מגיע גם עם גלגלים, כסאות מנהלים מאפשרים לנו לנוע בקלות בין נקודות קרובות בחדר ולאורך זמן העבודה, מה שמונע כאבי זרועות וכאבים נוספים שכרוכים בתנועות לא נוחות במהלך העבודה. 

כיסא למשרד הביתי
חשיבות בחירת כיסא נכון עבורכם

 

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *