ארונות במבצע – כדאי או בלאי?

הגיעה השעה לרכוש ארון חדש ולכולנו יש את ההתלבטות הזו האם לקנות ארונות במחיר הרגיל או אולי ללכת לחנות שמציעה ארונות במבצע ולבחור את שאנו זקוקים לו דווקא שם. השאלה וההיסוס המרחפים מעל ההתלבטות האם לרכוש ארונות במבצע מובנים ונמצאים שם אצל כולנו, אז איך נחליט בכל זאת? והאם נדע להבדיל בין ארון טוב לארון בלאי?

כאשר אנחנו שומעים על ארונות במבצע הקונוטציות שצצות בראשינו הם בדרך כלל שליליות וכללות בתוכן מילים כמו: איכות זולה, גימור גס, מתפרק. וזה מובן משתי סיבות, האחת- עולה השאלה: למה שהארון יהיה במבצע? והתשובה היא אחת מהמילים השליליות האלו. השניה – יכול להיות מאוד שקנינו משהו במבצע שבאמת הוא או התפרק או התבלה מהר ואיכותו הייתה זולה. אבל אין לנו למהר ולחרוץ את דינם של כל הארונות במבצע באשר הם. לא למרות אלא בגלל אותם ארונות במבצע זולים שעושים את דרכם אל ביתנו- כיוון שאם לא נתאמץ ונדע להבדיל בניהם, הארונות הזולים ישתלטו לגמרי על עולם המבצעים ולנו לא תהיה ברירה אלא לקנות ארון במחיר מלא. אם הבנתם מדברי שקיום אכן יש ארונות איכותיים במבצע, אז הבנתם נכון.

איך נדע לזהות ארון איכותי?
בשביל לזהות ארון איכותי אנו נזדקק למעט ידע שמיד נקבל ועין טובה שמיד נדע לכוון. איכות של ארון נמדדת עפ"י כמה גורמים, סוג העץ ואיכותו, חלקי הפרזול והגימור. לגבי סוג העץ ישנם כמה סוגים מרכזיים, עץ מלא אשר איכותו נמדדת עפ'יי משקלו הסגולי שמעיד על צפיפותו. עץ אלון אשר נחשב איכותי אך לא מאוד, נפוץ בעיקר בחדרי ילדים וחדרי ארונות. עץ זוברנו, איכותי מיובא מאפריקה וישנם שני סוגים פחות מומלצים והם סיבית וסנדוויץ. כל עוד הארון עשוי מאחד משלושת הסוגים הראשונים אפשר לסמן וי ראשון, ישנם עוד סוגי עץ אך הם יקרים מאוד וסיכוי קטן שהארון שבמבצע יהיה עשוי מאלה, כמו כן אם נתקלנו בסוג עץ שאינו רשום פה תמיד מומלץ להרים את המכשיר החכם ולהריץ חיפוש בגוגל.

פרזול, אין דרך חד משמעית להבין אם הפרזול נעשה בצורה איכותית או לא, גם אם נשאל את המוכר ונברר על החברה שמציירת את החומרים באינטרנט, רוב הסיכויים שלא נצליח להבין אם היא איכותית או לא. ישנה דרך אחד והיא הכי טובה שנוכל להשיג אך אם נשקיע מאמץ ונסמוך על חוש האבחנה שלנו נוכל לדעת ולהבדיל בין פרזול איכותי ללא איכותי. ניגש אל הארון, נסתכל בעין חדה בחיבורי הדלתות, המסילות של המגירות, וננסה להחליט האם הם סימטריים מספיק, לאחר מכן נפתח את הדלתות והמגירות, נרגיש את היציבות, נאזין לחלקי הברזל מבצעים את עבודת, אם זה ישמע וירגיש לנו איכותי אזי הם איכותיים.

הגימור הוא הגורם האחרון שאנו בוחנים כאן אך הוא ללא ספק לא פחות חשוב מהקודמים לו. זיהוי גימור טוב תלוי בתביעת העין שלנו וברגישות המגע שלנו, לאחר שסימנו שני ויאים על איכות העץ והפרזול, נעביר את ידינו על הארון, נרגיש את החיבורים בין עץ לעץ לבחון עם העין מקרוב את טיב העבודה, את הליטוש, את הדיוק בהרכבה ובתכנון, לאחר שהתרצינו מאלה, נתרחק מעט, נביט על הארון בשלמותו ובשלב הזה אנחנו כבר נדע.

עכשיו כשתלכו לרכוש ארונות במבצע אתם תדעו, תבינו ותרגישו. אתם יכולים להסיר את החששות והתהיות שהרגשתם לגבי ארונות במבצע.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *